مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین از کاهش دما در روزهای پیش رو می‌گوید:

 دمای کدام استان‌ها به زیر صفر می‌رسد؟| بهبود بارش‌ها از نیمه دوم آذر

‌روند کاهش دما در بسیاری از استان‌های کشور محسوس است و شهروندان زیادی این روزها برای سرویس پکیج‌ و بخاری‌های خود دست به کار شده‌اند. در این بین از سازمان هواشناسی نیز خبر می‌رسد که این روند ادامه خواهد داشت و در برخی شهرها مانند مشهد احتمالا دمای هوا در چهارشنبه پیش‌رو به زیر صفر خواهد رسید.
‌روند کاهش دما در بسیاری از استان‌های کشور محسوس است و شهروندان زیادی این روزها برای سرویس پکیج‌ و بخاری‌های خود دست به کار شده‌اند. در این بین از سازمان هواشناسی نیز خبر می‌رسد که این روند ادامه خواهد داشت و در برخی شهرها مانند مشهد احتمالا دمای هوا در چهارشنبه پیش‌رو به زیر صفر خواهد رسید.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، در بیشتر استان‌های کشور خبری از باران نیست. اما دمای هوا روندی کاهشی را در پیش گرفته است. کاهش محسوس دما سبب شده شیوع بیماری‌ آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز در بین کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کند.

این درحالی است که کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌ می‌کنند روند کاهش دما در این هفته تا روز چهارشنبه ادامه پیدا کند و تحت تاثیر آن در بیشتر مناطق کشور دمای هوا حدود 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت.  

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این باره به جام جم آنلاین می‌گوید: تا روز  چهارشنبه شاهد روند کاهشی دما خواهیم بود. اما از روز پنج‌شنبه شهروندان افزایش نسبی دما را احساس خواهند کرد.

بیشترین کاهش دما در شمال شرق کشور

 روند کاهشی دما در اغلب استان‌ها | دمای مشهد به زیر صفر می‌رسد

آن طور که کارشناسان سازمان هواشناسی می‌گویند‌ این روزها سامانه‌ای بارشی در سواحل دریای خزر فعال است  و سامانه‌ بارشی دیگری نیز ‌فردا (سه شنبه) در منطقه فعال خواهد شد و تحت تاثیر این سامانه‌ها دمای هوا کاهش خواهد یافت.‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره شرایط دما در روزهای پیش‌رو‌  عنوان می‌کند: از امروز (دوشنبه) در اغلب نقاط کشور  دمای هوا حدود 2 تا 3 درجه کاهش خواهد یافت.

به گفته او از روز سه‌شنبه نیز  دمای هوا در بیشتر مناطق کشور حدود 2 تا 5 درجه کاهش می‌یابد.

ضیاییان در پاسخ به این پرسش که کدام استان‌ها شاهد بیشترین کاهش دما خواهند بود؟ می‌گوید: بیشترین کاهش دما را در‌ شمال شرق کشور  و در استان‌های‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی و‌ گلستان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه می‌دهد: روند کاهش دما در ‌ شمال شرق کشور محسوس‌تر خواهد بود به شکلی که در شهر مشهد دمای هوا به صفر و زیر صفر خواهد رسید.

او درباره کاهش دما در شهر تهران نیز توضیح می‌دهد:‌ انتظار داریم در روزهای آینده حداقل دمای تهران حدود 9 تا 10 درجه و حداکثر دما نیز حدود 15 درجه باشد‌.

آب‌وهوا به گزارش هواشناسی

 روند کاهشی دما در اغلب استان‌ها | دمای مشهد به زیر صفر می‌رسد

براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی می‌توان گفت روند کاهشی دما تا روز چهارشنبه ادامه دارد‌. اما از روز پنجشنبه در شمال غرب و  نوار شمالی کشور کمی افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

این درحالی است که شرایط در مناطق جنوب‌ شرق کشور متفاوت خواهد بود و ساکنان این مناطق از  پنجشنبه شاهد کاهش دما خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی توضیح می‌‌دهد: ‌در دو روز آینده در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

به گفته او در این مدت دریای خزر نیز مواج است.

آن طور که ضیاییان می‌گوید در دو روز آینده در گیلان و غرب مازنداران نیز بارش‌ها شدت دارد و در ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی نیز احتمال بارش برف وجود دارد.

براساس گزارش سازمان هواشناسی در این مدت ساکنان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ‌ کرمان نیز افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را شاهد خواهند بود.

افزون براین از فردا (سه شنبه) نیز بارش در سواحل دریای خزیر کاهش پیدا می‌کند. اما در استان‌های‌‌ شرقی کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.  البته در ارتفاعات شمال شرقی کشور بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی می‌گوید: در روز سه شنبه نیز برای ‌مناطق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و  جنوب اصفهان نیز بارش‌های خفیف و پراکنده‌ گزارش شده است.

به گفته او در روز چهارشنبه نیز  ساکنان یزد، کرمان ، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب ‌فارس و بوشهر نیز  شاهد رگبار و بارش‌های خفیف خواهند بود.

بحران آب پا برجاست

 روند کاهشی دما در اغلب استان‌ها | دمای مشهد به زیر صفر می‌رسد

در حالی پاییز به نیمه رسیده که کارشناسان معتقدند بارش‌ها در این مدت ناامید کننده بوده است و بیشتر سدهای کشور شرایط نامناسبی دارند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پاسخ به پرسش که آیا می‌توان به بارش‌‌های ماه‌های پیش رو امیدوار بود؟ می‌گوید: شاید بارش‌ها مقداری ‌بهتر شود. اما نمی‌تواند کمبود  آب انباشته را جبران کند.

‌آن طور که او توضیح می‌دهد انتظار می‌رود که‌ از نیمه دوم آذر و در فصل زمستان بارش‌ها وضعیت بهتری داشته باشند. اما این بارش‌ها نیز در حد نرمال خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت کم آبی‌های انباشته جبران شود. ‌

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها